EmpWhite-18 png

Juhi võimalus

„Me oleme visioonis järeleandmatud. Detailides oleme paindlikud.”Jeff Bezos

Juhi peamine ülesanne on selgelt määratleda, kuhu soovite organistsiooniga minna ja kuidas sinna jõuate. Aasta eesmärgistamine on iga juhi üks olulisemaid ja suurimaid väljakutseid, kuid see on ka suurim võimalus.
 
Seades julged, tähendusrikkad ja selged sihid, saad luua organisatsiooni, kus inimesed liiguvad samas suunas ja mõistavad oma väärtust. Ükski ettevõte ei kasva ilma kire ja selge suunata, ning juhina on sinu kohus seada latt piisavalt kõrgele, et inspireerida kõiki oma organisatsiooni inimesi ennast ületama.

Seega, aasta eesmärgistamine nõuab rohkemat kui numbrid paberil, see on hetk, mil kirjutate oma ettevõtte loo – loo, mis inspireerib ja viib teid ning teie meeskonda tulevikku, milles igaüks tunneb, et just tema oli osa millestki suurest. Aasta eesmärgistamine on hetk, mil saate muuta iga töötaja fookuse ning luua plaani, mis kasvatab ettevõtte efektiivsust, selgust ja distsipliini.

Aasta eesmärgistamise tulemuslikuks läbiviimiseks konkreetset süsteemi, metoodikat ja tööriistu, mida kasutavad ka mitmed Eesti tippettevõtted, tutvustas oma eelmise nädala veebiseminaril Toomas Soosaar.

Siit aga leiad kolm olulist võtmeküsimust, mis aitavad juhil tõhusamalt aasta eesmärke seada:

1. Kus me oleme ja miks? Ausus ja haavatavus annab tugevuse.

Kõik juhid peavad endalt küsima: "Kus on meie ettevõte praegu ja miks?" Ainult ausa ja põhjaliku enesevaatluse kaudu on võimalik mõista, mis on teie organisatsiooni tugevused ja nõrkused. Ärge jätke tähelepanuta probleemseid kohti. Ausus on tugevuse allikas, millest saab areneda järgmine edu. Tehke see enesehindamine võimalikult läbipaistvaks, kaasates kõiki ettevõtte tasandeid — see annab igaühele oskuse ja enesekindluse oma tegevusi hinnata ning suunata.


2. Ehitage kultuuri. Miks meie eesmärgid on olulised ja kuidas need panustavad visiooni?

Eesmärkide tähtsus on osa ettevõtte kultuuri ja olemuse kujundamisest. Eesmärgid on kütus, mis viib organisatsiooni visiooni poole. Juhina on sinu ülesanne selgitada eesmärkide tähendust ning siduda need selgelt pikaajalise missiooniga. Teie eesmärgid peavad andma inimestele tugeva tunde, et nad panustavad millessegi suuremasse kui igapäevased numbrid Excelis.

Näiteks Amazonis ei piirduta kunagi lihtsalt tarbijate rahulolu mõõtmisega. Nende eesmärgiks oli saada kõige kliendikesksemaks ettevõtteks maailmas. Seda visiooni toetasid aastased eesmärgid, mille põhjal inimesed hindasid oma tegevust igapäevaselt ja kogesid nende mõõdetavat mõju. Eesmärgid, mis on visiooniga tugevalt seotud, motiveerivad ja annavad energiat iga otsuse ja tegevuse käimalükkamiseks.

„Meie visiooniks on olla maailma kõige kliendikesksem ettevõte; ehitada koht, kus inimesed saavad leida ja avastada kõik, mida nad võivad soovida osta internetist.” – Jeff Bezos

Laske oma visioonil kujundada teie aastaseid eesmärke, inspireerides iga tiimiliiget mõistma oma töö suuremat eesmärki ja seda, kuidas see toob ettevõtte visioonile lähemale.

3. Kuidas me eesmärgid saavutame?

Eesmärkide seadmine on mõttetu ilma kindla tegevuskava ja mõõdikute süsteemita. Juhina peate paika panema, kuidas te neid saavutate. Mõelge plaanile kui teekaardile ja mõõdikutele kui kontrollpunktidele, mis kinnitavad, et liigute õiges suunas.

Ambitsioonikus on oluline – suuremad eesmärgid toovad suurema kasvu, kuid need vajavad läbimõeldud tegevuskava ja pidevat järelevalvet.

Olge visiooni poole liikumisel järeleandmatud ja hoidke oma eesmärke muutmatutena. Kuid säilitage paindlikkus oma lähenemises ja hoidke avatust tagasisidele, lastes protsessil areneda viisil, mis teenib teie tiimi ja eesmärke kõige paremini.

​Nagu juba mainitud, siis detailsema ülevaate eesmärgistamise protsessist, koos kõigi küsimuste, tööriistade ja metoodikaga leiad siit veebiseminarilt.

Nädala vitamiinid:

  • RAAMAT – "Committed Teams: Three Steps to Inspiring Passion and Performance", Mario Mousa. Viies läbi organisatsiooni ärisimulatsioone tippjuhtidega, avastasid nad ühe huvitava asja organisatsioonikultuuri osas. Nimelt, organisatsioonikultuuri mõjutab inimese kuuluvus funktsionaalsesse üksusse rohkem, kui tema rahvus, haridus, keel jmt. Luues endale võimekuse jälgida oma meeskonna tööd kõrvalseisjana, võid avastada palju huvitavat, mida mängus sees olijana ei pruugi tähele panna.
  • VEEBISEMINAR – " Kuidas läbi aasta eesmärgistamise saada kordades paremaks?", pikaaegse rahvusvahelise juhtimiskogemusega Toomas Soosaare eestvedamisel. Eesmärgistamine peab olema teadlik “kastist” ja mugavustsoonist väljatulemine. Eesmärgistamise mõte on konkurentsieelise saavutamine. Saad siit süsteemi, metoodika ja tööriistad. VAATA SIIN.
  • AASTA EESMÄRGISTAMISE WORKSHOP JUHTMEESKONNALE. Kui oled tõsiselt huvitatud oma ettevõtte kasvatamisest ja konkurentsieelise saavutamisest, siis see workshop on lahendus, mis mõeldud just sinu ettevõtte ja meeskonna ambitsioonide elluviimiseks. -->> VAATA LÄHEMALT!


JÄLGI MEID:

Graphic-1 png

ONE PAGE STRATEGY PLAN (OPSP)

OPSP aitab määratleda ja hoida suunda ehk joondada igapäevased tegevused visiooni ja arengueesmärkide elluviimisele ning tulemuste saavutamisele.